onsdag 29 december 2010

Hej mitt vinterland .......

Fågeln som vaktar sin mat, tre äpplen, och var inte det minsta rädd för mig men andra fåglar fick akta sig...


Tänk att vi har fått en riktig vinter, som om Skåne skulle vara placerat i norrland.


Kylan biter i våra kinder så att vi ser kärnfriska ut som i gamla tider, dvs, när jag växte upp, (fniss).

Jag kan berätta att den sista rundan med hunden gick i snabb takt pga kylan och att det gör mig gott att röra på benen. Det var faktiskt skönt men jag var glad att komma innanför dörren efteråt.
Min väninna M ringde och önskade gott slut och gott nytt år för att i nästa andetag säga att hon längtade till februari månad, jag undrade varför.
Jo, svarade hon då åker vi till Thailand och är borta i tre veckor...
Det är skönt att veta att M har något roligt att se fram emot, för hon jobbar hårt och det är henne väl unnat att koppla av en stund.....
Tack och på återseende/Malla




2 kommentarer:

  1. ......nu är jag här
    Nu biter frosten i min kind ty kall är kvällen
    Hej, mitt vinterland, se månen där
    Den lyser kyligt trind på mörka himlafällen.

    Brrrrrr...kallt, kallt, kallt...tur vi har varma hjärtan <3/c

    SvaraRadera
  2. Ojoj, riktigt kallt hos er!! Som fd skåning kan jag instämma att det är ovanliga temperaturer.
    Men om ett halvår klagar vi väl över värmebölja!
    Ha en skön nyårshelg!
    Kram Elle

    SvaraRadera