måndag 7 februari 2011

Ja se barn.....

Igår på förmiddagen ringde favoritsonen(the one and only son) och undrade hur lång tid det tar att baka bröd men underförstått var det om jag kunde baka brödet jag brukar göra och som jag hade på dotterns 18årsdag.

Jag hade min nya vän, A hos mig, vi hade gått tipsrunda på Orup och efteråt fikade vi sen kom favosonen  med nyinköpt dinkelmjöl så jag kunde sätta igång och baka.



Han fick 1 1/2 bröd med sig hem, vi var ju tvungna att provsmaka först......

Idag var jag barnvakt till minsta barnbarnet, hon satt på golvet med kuddar som mur runt om henne och hade hur kul som helst, armar och ben är i ständig rörelse så motoriken tränas hela tiden och så tränar hon rösten prrrroooooo, jjjjjjjj, oooooo, aaaaaaa, AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH, det sista betyder jag vill ha alla inom mitt synfällt, Basta.......



Visst är hon gooooooo.............


Välkommen min nya följare, Oumbärliga Peter på en kopp.....


Kärlek.....

Tack och på återseende/Malla

Bilderna har jag tagit och vill att de blir kvar här hos mig.

5 kommentarer:

  1. Tur för sonen att ha en mamma som kan baka, jag har nämligen likadan...Puh, annars skulle nog mina ungar aldrig få nybakat bröd*ler*.

    Hur gullig var inte den lilla tjejan som var på besök=D Måste vara toppen att få gosa med barnbarnen.
    Hoppas ni fick en härlig "pratstund".
    kramar Milla

    SvaraRadera
  2. Jösses en sådan näpen unge!! Söt som bara den :)

    Provar din snabbyoga, fast jag ligger ner och då kommer det tillbaka en massa man lärt sig men inte tagit till sig ordentligt.
    Jag skulle vilja lära mig Tai Chi någon gång..

    Snacka om att komma ifrån ämnet :)

    SvaraRadera
  3. Vilken go unge, om du ledsnar kan du alltid skicka henne till mig. Jag är van vid tjejer ;)

    SvaraRadera
  4. Tå töt, tå töt...
    Varför smälter man som smör i solsken av att se småbarn?
    Verkligen urgullig!

    Ha en fin dag!
    Kram Elle

    SvaraRadera