fredag 25 mars 2011

Fredag....

lånad bild från nätet

Som de flesta vet är det våffeldagen idag och ni vet ju(om inte, får ni
reda på det nu) hur jag är med mat.
Till våfflorna kan man ha allt från grädde och olika variationer på sylt mer
eller mindre lyxigt eller ta det man har hemma så klart.
Jag kan tänka mig löjrom, rödlök, gräddfil, och/eller sill eller lax eller
en tunn skiva av finaste inalienska skinkan men glöm inte den
syrliga "grädden" till för det höjer smaken. Nu börjar jag bli hungrig, nja
sugen är nu rätta benämningen,mmmmums ska det bli iaf.....

Bloggen: Allt mellan himmel och potatisåker har ett bra recept på
våfflor som jag ska testa vid tillfälle.


Idag är det även Trandagen, och där jag bodde när jag var gift såg vi
tranor varje år i vår bäck som rinner genom den lilla,lilla byn där mitt gamla
hus finns. Men tranorna får mig även att tänka på Japan och hur
människorna har det nu efter jordbävningen och kärnkraftsverken där
och hemma, jag kan även tillstå att jag aldrig har varit en som tycker
att vi behöver den sortens kraft utan att om man tar alla olika naturliga
resurser och använder dom med respekt....
lånad bild från nätet

Madeleine med bloggen http://www.alltmellanhimmelochpotatis.blogspot.com/  är
välkommen som följare och på fika, ska vi ta det på min "städade" uteplats
med något gott till....

5 kommentarer:

  1. Min mamma hade alltid i gräddfil i smeten , jättegoda :) Japp tranorna kommer flygande häröver så våren är på G :) Kram på dig & ha en härlig helg:)
    Biggan

    SvaraRadera
  2. Jag erkänner att jag missat det där med våffeldagen, fast å andra sidan är det väl lika bra, eftersom jag är rätt utan våffeljärn just nu! Med tanke på att det finns en kiosk i Mellerud som säljer korvi våffla (med mos och sylt om man vill ha det!), så tror jag lax är helt ok!!

    SvaraRadera
  3. Tackar tackar! Jag tar med en våffla eller tre till fikat, då!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vi hann inte med våfflor i går så det blir lördagsfikan i stället ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Ang mina gummistövlar...du kan ju gissa vad jag tänkte på när jag köpte dem....just det dina "blommiga" converse ;-) pussar i massor/c

    SvaraRadera