lördag 21 maj 2011

Rabarberpaj.....

Idag kom min äldsta dotter med en hel kasse med rabarber plus en
rabarberplanta.Jag blev jättelycklig över att få ha eget rabarberstånd 
i min "stora" lilla trädgård.

Nu var det menat att ni skulle få se en bild (¤#&?!##?att skylla på!!) men
ni får tänka er den istället och låt er fantasi flöda........Berätta gärna vad
ni "ser",  jag kanske kan låna den till min trädgård......

På kvällsrundan med hunden blev vi överfallna.....
Av en galen Katt.
Jag brukar alltid prata med olika djur som jag möter eller lyssnar till,
så gjorde jag även denna kvällen med en katt som satt bakom en bil, katten
vände huvudet mot bilen under tanken, där satt katt nr 2 stirrade med blå
robotliknade ögon på hunden och mig sen reste den sig sakta, gick mot oss
och som om någon hade skjutit katten var den på min stackars 
hund och klöste den på läppen och bägge skinkorna medan hunden skrek.
Bild...(använd fantasin igen)
Jag fick springa därifrån,skrek kattjä-l. Samtidigt fick jag
oväntat hjälp från en bekant som hälsade på sin vän som var granne
med odjuren (katt nr 2 menar jag)och som kunde konsten att få katten
att gå in på sin tomt, dessa fina katter skulle vara renrasiga enligt grannen.

Jag har träffat på knäppa katter förr men dessa(nr 2) tog första priset!

Massa Kärlek släpper jag upp till himlen och regnar det imorgon är 
det kärleksdroppar(även till katt nr 2) ........

Tack och på återseende/Malla

2 kommentarer:

  1. Idag säger ord med än bilder hos dig! *ler*
    Men jag kunde riktigt se en "film" av hela händelsen framför mig.
    De renrasig djuren är nog de värsta. Den vanliga bondkatten är nog bäst trots allt.

    Här kom det nyss ett par enstaka droppar regn. Hade jag vetat då att det är kärlek från dig, hade jag ställt mig i regnet. Men det kommer nog fler skurar...
    Kärlek tillbaka!♥
    Kram Elle

    SvaraRadera
  2. Herregud , dom katterna måste ju vara inavlade sådär gör inte en katt annars :( Stackars Alva:(
    Puss på henne ja och förståss till dig :)
    // Biggan

    SvaraRadera