torsdag 21 juli 2011

Snobben...........


En liten Historia........

Julafton 1981, väntade jag mitt tredje barn, jag var i slutet av graviteten
ca tre, fyra veckor kvar till utsatt tid för barnafödandet.
Den dagen måste min son ha känt på sig att det var något stort på gång.
Från det att jag steg ur rullade av sängen var det som om sonen lekte
cirkusakrobat i min stora mage oavsett om jag gick, låg, satt, åt mm
vilket gjorde att vid 18 tiden var jag rätt slut och fick ett litet, litet glas vitt vin
bara för att min mor tyckte att det inte var dags för BB just den dagen för mig
utan jag skulle hämta mig något och ha krafter kvar till just det förlossning...

När jag tar en liten sipp av vinet lägrar sig lugnet och jag kan för första
gången den dagen andas något djupare och kände mig mjuk i kroppen 
efter ha varit som en pinne ok som en stor stock då hela dagen och bara
njuter jag av lugnet, då kommer min mor och far med snobben till mig och
jag vet egentligen inte varför men antagligen tyckte de att jag behövde
tröstas på något sätt, de tyckte kanske att jag hade en jobbig dag, fast jag
såg det inte så då och inte heller nu har jag den uppfattningen utan det
ingick i graviditeten.

Barnen (alla 4 + andra) har lekt med Snobben men de fick inte leka doktor med han
annars var det fritt fram........

Snobben som ligger i min säng har min sons dotter bäddat ner när vi hade 
hennes treårskalas förra helgen, hon tog hand om Snobben som om hon
var hans mamma/barnsköterska, det var helt underbart att se hur hon
tränade inför vuxenlivet.

På julafton det här året har jag haft snobben i 30 år..........

Från mitt hjärta till ert massa Kärlek.......

Tack och på återseende/Malla

4 kommentarer:

  1. Vilken klenod!! Bär omkring på massa lagrad kärlek!
    Kramar ♥

    SvaraRadera
  2. En del minnen sitter liksom fast i stoppningen på de gosingarna =D
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kan bar instämma med Lippes kommentar!

    SvaraRadera