lördag 11 februari 2012

På egen risk........

Nu ska jag berätta hur det verkligen är.......
Jag, en patetisk liten rund människa som brottas med hur jag ska kunna formulera mig på bästa sätt så att andra förstår vad jag menar.
Jag kom på att det aldrig kommer att hända för alla har sina erfarenheter och utgår ifrån dom så även jag............
Min nästa fråga till mig själv är för vem skriver jag denna blog, enkelt svar......
MIG SJÄLV.........men en liten djävul sitter på min axel manar på mig att om du formulerar dig så här kommer du få feedback av dina vänner i cosmos..........för hur det än är så sitter det fint med en kommentar på sina tankar, det stärker ens ego. 
Men det är så mycket jag egentligen vill skriva men måste av hänsyn till andra låta bli.
Det är då tanken dyker upp, är det så för alla eller skriver de flesta från hjärtat eller låter de huvudet styra.....
Victoria Benedictsson




Kärlek..............Malla


 

18 kommentarer:

  1. Jaa, du. Den där tanken slår mig ofta. Balansgången, den sköra tråden, tolknings friheten och den lilla *exhibishionisten som nog bor i oss alla. Jag har nog provat dem alla, tillsammans och var för sig men insett att balansgången i landet lagom räcker gott åt mig...För det mesta, skratt.
    Kram Milla
    Men bara kanske !)


    ________________________________________________
    *En typ av exhibitionsim kan innebära en vilja att visa upp sig utan koppling till sex eller sexualitet. Exempel på detta är att en person vill märkas i en folksamling, synas i media (genom bloggning etc)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där balansen....... "jag predikar den", men är sämre med att hålla den själv.
      Det är tur att man blir påmind då och då.......

      Kärlek och Balans.....

      Bra med wikipedia*L*

      Radera
  2. Du skriver i första hand till dig själv, sen är det upp till var och en att avgöra om man vill hänga med och läsa eller inte.
    "Det är din blogg och du får vädra som du vill" var det någon som skrev till mig. och det är ju så.
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man fastnar i bland det är då man får ta av sig skygglapparna och låta världen komma in...........
      Stor Kram och massa kärlek till dig

      Radera
  3. * hittade jag på wikipedia.

    SvaraRadera
  4. Du bestämmer själv vad du skriver om! Men att du är patetisk, liten och rund, det håller jag alls inte med om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ezter för de uppmuntrande orden, men jag skrev så för jag känner mig så just nu, men i morgon hoppas jag att jag känner mig lång och vacker och vara lite mindre patetisk....Jodå, det händer att jag känner mig både lång och vacker, trots 156 i strumplästen.....
      Kärlek....

      Radera
  5. Jag skriver för min egen skull! Men eftersom jag inte har en egen dator å har döttrarna hittat min blogg vilket begränsar vad och hur jag skriver. Gillar fotot på VB

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir/är en utmaning för oss att skriva ner tankar så även familjen kan läsa den och alltid lär man sig något av det......men ibland och bara då vill man skriva ner just det man känner i det ögonblicket och nu tänker jag att jag får ta fram papper och penna när det händer och sen bränna skiten............

      Kärlek....

      Radera
    2. Alla sätt är bra utom de dåliga. En kollega till mig har skaffat en låst blogg som bara utvalda för läsa, du måste var godkänd som läsare för att titta in - ett allternativ!
      Måndagskram

      Radera
    3. Min yngsta har en sådan blogg det är bara en (1) som har tillgång till den och inte är det jag.....(tror dock att den ligger vilande sen länge nu)
      Jag tror det är lite med skräckblandad förtjusning man skickar iväg sina inlägg......

      Kärlek och kram tillbaks....

      Radera
  6. Känner väl igen mej i Dina ord här.
    Man har så mycket som man bara skulle vilja skriva ur sej, men...så är det ju det där med hänsynen. Till andra, till familjen..

    Jag försöker så gott det går att skriva rakt ur hjärtat om det jag väljer att skriva om. Det andra får jag försöka ha kvar i huvudet bara...trots att det kanske är precis det som behöver ventileras?

    Och du...ibland känner man sej verkligen allt det där som du skriver, även om man inte är sådan. Som tur är vänder det oftast på en stund och man kan se det fina istället hos sej själv. Hoppas du känner lite mer så nu.....

    Massa kramar...du skriver så klokt!!
    Moj

    SvaraRadera
  7. Precis så är det....... och kanske är det därför som vi har hittat till varandra här i blogglandia........

    Kärlek

    SvaraRadera
  8. Käääärlek till min fina hjärtevän/c

    SvaraRadera
  9. Jag rensar mycket i det jag skriver, mest pga kollegorna...
    Oavsett var du prioriterar bort, så tycker jag att det du skriver är väldigt, väldigt läsvärt. Och du får mig ofta att tänka goda tankar.

    Kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blir jag lite generad, glad och rörd, det träffade mitt i prick......hjärtat

      Du själv har en rolig underhållande ifrågasättande blogg och du bjuder på dig själv som jag uppskattar enormt, Asta tittar undrande på mig när jag lägger upp ett gapskratt eller stor-ler......

      Kärlek...

      Radera