fredag 11 maj 2012

Antagen......

UTMANINGEN  från Lippe så klart.......


1. Vad är mitt tidigaste minne ?


När jag fyllde 4 år fick jag skurborste, skurtrasa och skurpulver till dockskåpet, jag tyckte det var så konstigt vem skulle använda det............


2. Hur förvarar du dina tomkassar.


I en Ikea hink under vasken, har inte plats någon annanstans.


3. Hur ser ditt drömboende ut och var skulle det ligga?


Det skulle ligga vid havet, var vet jag inte bara det finns vatten i närheten, kanske i en vik. Huset skulle vara enplans med högt i tak, stort kök, kaminer/kakelugnar eller andra eldstäder, stora glaspartier och med det kommer innsynsskyddad tomt dvs inga grannar inpå knuten men gärna på gångavstånd. Trädeck runt huset med 2/4 delar innglasad. Flera gäststugor med full bekvämlighet dvs badrum och pentry och på tomten måste jag ha ett växthus.
Jag tror jag får sluta här annars blir det inget svar på fler frågor...........Men har du tid berättar jag gärna en annan gång.........kanske vid en solnedgång nära havet. 


4. Vilken semester är den bästa du har haft?


Jag har inte haft så många semestrar och kan inte utse någon särskild som skulle platsa på en topplista.......


5. Om du kunde ge dig själv ett råd när du var i femtonårsåldern, vad skulle det vara?


Lita på din instinkt.......


6. Har du gjort något olagligt och kan vi få veta vad?


Det har jag säkert gjort men jag har ingen aning just nu vad det var........


7. Vad är du mest stolt över, något du gjort, kan eller något annat?


När jag har gjort/sagt saker som jag har varit rädd för och mina barn och barnbarn är jag omåttligt stolt över och så en sak som jag inte kan ta här hahaha............


8. Vad skulle du slippa göra resten av ditt liv?
Vet inte men städandet kan jag gärna lämna över så jag kan sitta vid havet med mina vänner och njuta.....


9. Godaste maten på restaurang och vad dricker du till?


Nil-aborre återkommer jag om och om igen så GOTT, kom inte ihåg vad det var till men det var så jävla GOTT så snålvattnet rinner ner från min haka nu, och till det ett glas GOTT vitt vin och vatten sidan om, ätas långsamt under tystnad..... Jag är en bortskämd kvinna uppväxt med en far som var kock/källarmästare/entreprenör inom matkonst och min mamma lagade underbar mat så jag hoppas ni förstår var Nil-aborren är för mig.


10. Vad önskar du dig i present?


Det finns mycket man kan önska sig så det är lika bra att önska fler önskningar.
Annars har jag i flera år önskat mig en semestervecka med alla mina barn då vi lämnar vardagen hemma och bara njuter tillsammans...........sen åker barnen hem och jag stannar kvar hahahaha.............


11. Om du fick ändra på en sak i ditt liv, vad skulle det vara då?


Läs svaret på fråga fem..............




Jaha, nu skulle den lätta biten vara avklarad, Hepp...


Mina frågor till er.


1. Vilket/vilka djur står dig närmast?
2.Vad skulle du välja om du kunde välja mellan traditionell sjukvård och alternativvård?
3. Vilket skulle du helst vilja vara, en dansbands freek eller ett hårdrocksmonster?
4. Efter som sommaren närmar sig så undrar jag om du tillhör soldyrkarna eller vattendjuren, eller kanske något annat?
5. Sorry, favoriträtten måste med, vad är din?
6. Om du skulle heta något annat än ditt tilltalsnamn vad skulle du då heta?
7. Vad är din favoritsysselsättning på fredagskvällen?
8. Har du några hemliga knep på att tex må bra eller något annat?
9. Hur gammal/ung var du när du förälskade dig för första gången?
10. Har du ett favoritland, vilket och varför då?
11.Semesterdrömmar?


Det är nu meningen att jag ska lista 11 st eller? Jag ger alla som läser detta fritt att ta er an utmaningen, jag ser fram emot svaren.......


Kärlek till er alla.......Malla







2 kommentarer:

  1. Det var intressant att läsa.
    Tack för dina bra tips i min sista inlägg!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Instinkten att lyssna till sin instinkt är instinktivt helt klart det bästa. Skulle jag också ha gjort lite oftare :)
    Ha en fin dag. Jag tar med mig frågorna och spar dem till ett senare inlägg :)
    Kramar Milla

    SvaraRadera