fredag 3 september 2010

Nystart

Idag börjar jag på ett nytt kapitel av mitt liv......

Jag ska som många andra ändra på min kost
i alla fall för en kortare period....

Jag har länge tänkt att avgifta mig, ja det är inte så farligt som
det låter utan rensa kroppen på ett någorlunda
milt sätt genom ta bort vissa födoämnen för en tid.

Under ca 10-14 dagar ska jag utesluta bröd, potatis, pasta mm,
men kött, fågel, fisk ska jag äta mer av.........

Nu är det så här att jag gillar all sorts kött, fågel, fisk
men jag gillar tillbehören mer, det är dom som gör
att alla smaker kommer fram mmmmm........

Jag har kommit så långt att jag inte längre kan avfärda "dieten"
(gillar inte det ordet)
jag tycker att det är sunt förnuft att ha hemlagad mat
på bestämda tider och motion ska finnas i ens vardag.
(har aldrig funnits bestämda tider i vårt hus, men så nära som möjligt pga arbetstider).

Så nu får jag ta mitt ansvar att införliva det i min vardag.

Missförstå mig inte, jag är "relativt" sund, vet vad jag ska äta
men med bröd och kakor har jag inte kunnat stoppa mig
och jag äter det om jag är glad, ledsen eller ska fira något eller
ska titta på Biggest Loser????????????????

Jag tycker att man får gärna frossa i det man älskar bara man kompenserar
det sen med att äta nyttigare eller motionera mer.

Nu min sanning :
Jag har inte kompenserat någonting av det jag har stoppat i mig
och under lång tid har jag varit min egen fiende.

Jag köper större plagg varje gång jag behöver något
nytt att sätta på mig, tack och lov finns Rea, Kupan och Erikshjälpen,
men de har större utbud i mindre storlekar.....

Jag ser fram emot om 10-14 dagar så jag kan utvärdera läs analysera
tiden som gått.

Tack och på återseende/Malla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar