onsdag 20 oktober 2010

Ullareda.....

Fenomenet Ullared"a", besökte vi , dvs jag och två döttrar av tre plus yngsta
barnbarnet på två månader igår.
Jag har inte varit där på många år och det skulle bli roligt att se hur det har förändrats sen sist, vi trodde att det skulle vara något lugnare om vi åkte den 19 i stället för den 20:de (barnbidragsdagen!), jo de första två timmarna var rätt lugna men sen blev det full fart, i alla fall tyckte vi det..

Jag läste i deras tidning att de hade haft 27 100 handlande kunder under
en dag, det var nog inte fullt så många igår.................

Jodå, det blev mycket handlande men inte av den kalibern av de som jag sett på TV inte.
Om man tar det lugnt, andas och kommer ihåg att ta listan man har skrivit
upp allt på med sig, löser det mesta av sig själv.

Vi fick inte tag på allt men å andra sidan köpte vi sådant vi inte hade skrivit upp, konstigt vore det väl annars, haha!

Om ni undrar varför jag har skrivit Ullareda har jag fått hjälp av min ena dotter som namngav varuhuset när hon var liten och efterhand blev det att vi alla sa Ullareda.

Alla medlemmar i familjen tycker kanske inte lika mycket om det längre som jag, men det ligger så mycket glädje bakom ordet och ett
gulligt minne av en dotters beslutsamhet av vad som var rätt..............


Tack och på återseende/Malla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar