onsdag 13 oktober 2010

Andas...........

Åhhhh...... när jag andas in höstlöven som jag plöjer mig igenom
med hunden framför mig får jag en flashback och då blir jag en sexåring som leker i en lövhög.

Lycko/glädjekänslan som man hade då upplever jag på nytt. Jag sparkar med foten bland löven och hunden tar snabbt upp leken och gör den till sin.
Vi borde leka mer, jag har ju hund och kan alltid skylla på den
om det blir för knasigt, haha!

Apropå andas så såg jag att det ska vara en mässa i Stockholm
till helgen som handlar om att andas rätt, inte helt fel att andas alltså,
man får så mycket mer energi då.

Jag lärde mig profylax andning när jag väntade mitt andra barn (det var inte lika poppis med första), fick inte användning av det i förlossningen(kejsarbarn) men efteråt började använda min andning vid ont i kroppen.

Jag har utvecklat min andning genom att meditera, nu kan jag skicka mitt andetag till det ställe i kroppen jag vill att det ska vara och den svarar med att ge mig energi, nya insikter, lugn
och tillit till mig själv.

Jag har fått mycket hjälp på vägen och det har tagit många år sen jag tog de första stegen (mitt andra barn är nytt fyllda 30 år hepp)och jag går nu hos PiaK i Höör i hennes meditationsgrupper som fortfarande hjälper mig att hjälpa mig själv................................

Som ni förstår är jag för andning haha!


Tack och på återseende/Malla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar