måndag 8 november 2010

Kyla-Värme.....

Nu kom kylan...........

Den sköna, kalla, vackra, klara kylan.
Jag tänker inte på alla som måste skrapa rutor i "ottan" för att sen hålla koll på alla "idioter" som tror att de är världens bästa bilförare, för själv kör man som en gud, ha ha!!
Jag tänker på hur härligt klar luften känns, så frisk som om jag blir pånyttfödd.
Jag vet det låter töntigt men jag gillar kyla, när man inte fryser dvs.

Varför inte drömma sig bort till ett ställe med en stor öppen spis (det går att variera eldstaden bara det sprakar om den), ett gott sällskap antingen sin älskade eller goda vänner eller en bra bok, samt kanske ett gott glas rött vin, varm choklad är inte fyskam det heller.

Ute bildar iskristallerna vackra konstverk, nya varje dag, så länge vi får behålla kylan här i "södern" får man vara glad och sen krastrar det så skönt när man går på fruset gräs.

Jag tror det bor en inre längtan i mig som vill att jag ska åka norr ut, varför inte utforska dalarna som jag pratat om i många år. Jag ska ha släkt där men det är svårt att sätta igång med letandet speciellt när efternamnet jag söker är Andersson (min biologiska far).

Som nästan 7 åring åkte jag med mina föräldrar, morbror, moster och kusiner till Tällberg över julen, åkte släde, skridskor, skidor, mm och satte tungan mot metallen i linbanan, aj, aj, hihi.
Det är inte fastnandet av tungan som drar mig norrut utan att det jag minns av den julen var en lycklig jul, fick min första armbandsklocka, det var mycket stort för mig en flicka som var nästan 7 år och hade fått veta av mina föräldrar att klocka får man när man kan den och när man fyller 7 år vilket var några månader kvar så ni förstår min lycka när jag av min morbror och moster fick en fin klocka i julklapp, jag menar tomten kom med den hohoho...........


Tack och på återseende/Malla











1 kommentar:

  1. Ja det där med öppen spis har jag ju , både i vardagsrum , sovrum och inte att förglömma kökets :) Du skriver jättebra Eva :) Kram på dig

    SvaraRadera