fredag 12 november 2010

Minnen....

I dag blev jag inbjuden till min ena dotter för att spela sällskapsspel,
det blev fler än ett.
Vi började med Skippo och när dottern hade vunnit (som vanligt), hämtades kortleken och jazz blev nästa spel som hon vann, (ska man inte låta barnen vinna?!) ett annars mycket roligt spel haha!!
Tillsammans med mågen och hjälp från treåriga barnbarnet spelade vi Yatzy, jag blev upplyst om att svärsonen alltid vann, "skit" fick han för jag vann en omgång.
Det spelar ingen större roll för mig om jag vinner eller ej för det är roligt ändå, man gör något tillsammans det är huvudsaken.
Så varför gör man inte det oftare.......

Mina föräldrar jobbade alla årets dagar utom juldagen och annandag jul, och på juldagen gick vi morgonrock hela dagen och spelade monopol tills vinnaren av spelet var korat många timmar senare.
Vi hade ett "litet" julbord, ja, ja litet var och ta i, det fanns allt på det! Och gott var det.
Julbord på vårt sätt.....


När jag kom hem ikväll gick jag först ut med hunden och sedan gjorde jag lite mat till mig, det blev spenatsoppa a`la Malla och under tiden tänker jag på när min "spelardotter" och son (kom ej ihåg om äldsta dottern var med) var hos vänner till oss och fick spenat där,
det var inte alls uppskattat av barnen och ville inte tillbaka dit om de fick spenat igen, haha, ja se barn...

Jag har många minnen om mat, så detta blir inte sista gången jag skriver om MAT...............


Tack och på återseende/Malla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar