fredag 17 december 2010

Att resa under vintern.....






Denna morgonen var jag uppstigen i ottan.



Varför?



Jo, min tid till mr B i Malmö var kl 8.30 och innan jag kommer så långt måste hunden ut jag fått lite frukost och ta ett extra tidigt tåg för det får räkna med i dessa vintertider och att tåget har svårare att hålla tider trots den goda viljan och de (tågpersonalen) rår inte över situationer som kan uppstå, iallafall sa killen det i högtalarna flera gånger när vi stod still i 40 minuter ca 50 meter från Malmö c.....


Jag och två stiliga herrar gillade underhållningen som fick oss att dra på smilbanden.

Det lättade upp stämningen och vi började prata lite lätt om hur vackert vädret var och hur bra vi hade det som snart skulle stiga av för vi visste att fler tåg väntade bakom oss.


Efter mitt något försenade möte med mr B gick jag i lugn takt tillbaka mot centralen och passade på att titta in i några butiker.


Jag läste av informationen såg att det fanns två tåg som jag kunde ta men jag fick snabba mig att ta biljett.

Väl nere vid perrongen stod det mycket riktigt två tåg men jag kunde inte läsa ut om de stannade vid min station eller inte. Jag frågade om någon kände till hur tåget stannar fick jag nekade svar och att det ene tåget skulle ha gått för över två timmar sedan.


Jag tog några djupa andetag och tittade mig omkring, bestämde mig för att gå av tåget och se till att få lite mat i magen, tänkte att det löser sig ändå, hem kommer man alltid.


Tog en kaffe och en bagel, kom på att jag har en dotter som jobbar i Malmö och kanske har hon plats i sin bil hem visserligen några timmar senare men om inget tåg gick så kunde man alltid slå dank i Malmö vem vet jag kanske hittar julklappar, näää alldeles för tidigt, haha.


Jodå behövde jag skjuts fanns det plats, visst har man det bra.

Nu behövdes inte det för jag hade flyt....

Innan jag gick ut på stan tittade jag på avgående tåg och där var ett som passade perfekt,
tiden hade visserligen gått ut men jag chansade, tryckte biljett och rusade ner till pågatåget satte mig mitt emot en tjej ca 19/21 årsåldern och tåget rörde på sig efter ca 10 minuter Yea, det stannade igen efter ca 50-100 meter i ca 5 minuter.


Efter det kom jag eller rättare sagt den unga "damen" med kommentarer om tåg, vinter och snö haha. En mycket trevlig resa blev det vi pratade jobb, skola (hon läser fasighetsförvaltning) , meditation, andning, Qi Gong och mycket mer, en mycket trevlig resa sa jag det förresten......





Tack och på återseende/Malla

2 kommentarer:

  1. Snöiga pussar till dig min vän ;-) skönt att du kom hem och dessutom hade en trevlig resa, då gör det inget att den blir lite försenad!

    Kraaaamar i massor. Jag kommer nog inom till dig i veckan..../c

    SvaraRadera
  2. Du är alltid välkommen/Malla

    SvaraRadera