söndag 9 januari 2011

Det som göms i ......


Älska livet som det är......


Under min korta, halkiga, blöta, gråa morgonpromenad med hunden, hade mycket blivit synligt för ögat.
Innan visste man att det fanns rester från människa och djur under snömassorna men man tänkte inte direkt på det.


Jag tänker här bara ge er en liten bild(text) av vad jag såg:

Fimpar(mängder), tuggummin, champangekorkar, godispapper, biljetter, hundbajs i olika utföranden(mycket av den varan, som om att vissa hundägare har glömt att det en gång blir tö) lila undersöknings hanske , systempåse, rester av nyårsraketer och mycket mer.....


Det var det, nu till något helt annat.


Jag köpte frukostbullar idag och direkt efter jag gjort det dök ett minne av en god vän som jag inte umgås med och när vi ses är det många kramar och pussar, hon är en person som lever i nuet, en underbar personlighet.

Vi träffades på komvux i slutet av 80talet.

Hon ringde mig ibland och sa "Nu har jag uschlat igen" och jag svarade nästan alltid, "vad då, har du köpt trosor nu igen".
Till saken hör att hon hade då två söner hemma,
halvtidsinkomst, ja ni förstår själva, och trosorna kostade alltid under tian,
sa jag att hon var från Skövde!!

Härliga E sa till mig att inte bry sig så mycket om hur jag var, såg ut, mm, själv åkte hon på "kärleks semester"(bra erbjudanden) själv eller med någon väninna som var ledig. Det var ca ett år sen vi sist vi sågs, och då hade hon köpt hus med sin nygamla kärlek och det värmde mitt hjärta att hon har fått sin man (på samma villkor) till slut.....

Tack och på återseende/Malla


3 kommentarer:

  1. men du....woooow du har ju bytat....hahahaha du KAN ju!!!

    Trist med allt det där äckliga som kommer upp i töet....synd att inte alla kan plocka upp efter sig! GRRRRRRR...

    Fin story om din väninna!

    I live your blogg love/c

    SvaraRadera
  2. Hade nog hellre sett blomman än alla fimpar och skräp.
    Vi ses sen...!
    Kram Elle

    SvaraRadera