onsdag 16 februari 2011

Vardag...

Har ni tänkt på att när de flesta som flyttar hemifrån skaffar katt....
Jag gjorde det, alla i bekantskapskretsen gjorde det.

Moses så in i vassen söt
Kan det ha med att man vill känna sig behövd av någon men utåt sett ska stå på egna ben, eller är det så att man måste bevisa för familj och omgivning att man är ansvarstagande.

Vilket fall som helst så ger katten en ovillkorlig kärlek bara genom att stryka sig upp mot en eller när de kommer och pratar med en, kurrrrrrrrrr...


Lyckan är att behövas/Folke Fahlén


Välkommen min nya följare Anne, Pang på rödbetan, http://www.annextraallt.blogspot.com/  ta dig en kopp kaffe låt dig väl smaka...


Tack och på återseende/Malla

8 kommentarer:

  1. Men...åååhhh...Moses...vad längesedan....Vackra katten!

    Kram vännen/caja

    SvaraRadera
  2. Nja, jag var på väg att få en valp av en "uppvaktare" men jag ville göra så mycket så jag förstod att det inte skulle gå.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin katt!
    Jag har alltid haft katt, kommer inte ihåg en enda stund i mitt liv då jag inte haft det :)

    SvaraRadera
  4. Ååååå
    Ser ju nästan ut som min stackars tvångsrakade katt

    Fast din är vackrare (detta vågar jag skriva här, där mina barn inte kan läsa
    Tack även för hälsningen
    Så glad jag blev
    Susade till lite i magen

    SvaraRadera
  5. Moses har det jättebra, han är adopterad av en liten kille i bekanskapskretsen så jag/vi kan hälsa på när vi vill.
    Ville att katten skulle få det så bra som möjligt när familjen delade på sig.....
    Har annars haft katt större delen av mitt liv.

    Mjaauuuuu....

    SvaraRadera
  6. Tillhör dom som aldrig skaffat katt, däremot är det en katt som har haft mig!! Hon skaffade oss och flyttade in hos oss några år för att sedan flytta någon annanstans...

    SvaraRadera
  7. Sicken sötnos!
    Jag skaffade också katt men inte förrän 20 år efter att jag flyttat hemifrån.

    SvaraRadera
  8. Fredagskärlek....Kram/c

    ,-~-. _.–._.-~-,
    _________/ .- ,’_______`-. \
    _________\ /`__________\’/
    _________ /___’a___a`___\
    _________|____,’(_)`.____ |
    _________\___( ._|_. )___ /
    __________\___ .__,’___ /
    __________.-`._______,’-.__
    ________,’__,’___`-’___`.__`.
    _______/___/____V_____\___\_
    _____,’____/_____o______\___`.__
    ___,’_____|______o_______|_____`.
    __|_____,’|______o_______|`._____|
    ___`.__,’_.-\_____o______/-._`.__,’
    _________/_`.___o____,’__\_
    __.”"-._,’______`._:_,’_______`.,-”"._
    _/_,-._`_______)___(________’_,-.__\
    (_(___`._____,’_____`.______,’___)_)
    _\_\____\__,’________`.____/.___/_/

    SvaraRadera