torsdag 3 mars 2011

Ont....

Ont kom min dotter hem med, så ont att hon grät, man letar förbrilt i  skallen efter något som kan dämpa hennes smärta, det blev mot dotterns vilja vårdcentralen direkt som inte ligger långt från oss men svårt nog när man måste gå.
Hon går och lägger sig direkt när vi kommer hem och jag promenerar i rask takt till apoteket hämtar ut medicinen.
Hon får inte medicinen att stanna i kroppen, blir sämre ringer sjukvårdsupplysningen, får låna bil av en väninna, klockan är nu ca 22.00 och iväg till Lund.


Jag vet inte hur lyckligt lottad dottern förstod att hon var det var nämligen "nästan"(inga större trauman,vad jag vet) folktomt på akuten, har aldrig hänt oss förr.

Åkte därifrån strax efter 01.00 med ny medicin, lite lättade och mycket tröttare men skönt att vara på rätt väg.
Idag har dottern ätit lite och fått behålla det, Jibbiiii !!!
Imorgon är hon säkert tillbaka i skolan eller kanske på måndag, bara hon känner sig bra.


Ska iväg och hämta ut ny medicin till dottern och köpa med mig lite gott kaffebröd för jag har en ny följare, Välkommen Mångmamma http://www.hemsktmycketbarn.blogspot.com/ på en kopp kaffe och något gott till, hoppas du har en lucka att fika på idag för alla barnen....... 

Kärlek över alla gränser...


Tack och på återseende/Malla


  

8 kommentarer:

  1. Stackars unge men så skönt att det är bättre nu! Säg till henne att fortsätta krya på sig!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Usch, det lät inte roligt! Skönt ändå att det var så pass tomt på akuten!

    SvaraRadera
  3. Vad hade hon? Nåja, det viktigaste är att hon blir bra!

    SvaraRadera
  4. Stackars tjej!
    Och - tack för trevlig fikastund, den kakan satt inte i vägen!
    :)

    SvaraRadera
  5. Hoppas hon mår bättre snart.

    Men folktomt på akuten?
    Var befann sig personalen?*ler*
    Kram

    SvaraRadera
  6. LIlla gumman,hoppas hon mår bättre nu!!
    Lät inte alls trevligt!!!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Usch, det är plågsamt när ens barn inte mår bra. Hellre egen smärta än att tvingas betrakta deras. Hoppas hon mår bättre så att hon(ni) kan ha en bra helg.

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas att det blir bra nu. Hemskt när barnen har ont och man inte kan hjälpa.
    Vilken tur att akuten hade tid snabbt.

    Min man hade starka smärtor inatt och jag föreslog att köra honom till akuten. Men han konstaterade att vi ju har karneval här. Det betyder att de har fullt upp på akuten.
    Som tur var gick smärtan bort efter ett tag.

    Hoppas att det är bättre idag och att ni kan njuta av den där goda kakan på bilden *dreggel*

    Ta hand om er!♥
    Kram

    SvaraRadera