onsdag 22 september 2010

Lite grand från ovan

Barn, har både vuxna och nästanvuxna, och en hög (läs 5) med barnbarn..

Jag undrar så var min bok är som jag skrev in roligheter som mina barn gjort eller sagt, eller bara situationer vi tillsammans råkat i och fnissat till....... Jag hann inte skriva så mycket men ett par saker hann jag med innan boken fick fötter.

Ett sätt att kvickt ändra sinnesstämning och då menar jag till det bättre är att sitta ner med barnen (då ca 5, 7 och 12 år) för att äta lunch, de triggar varandra och till slut vill man få slut på tjatet och de höga tonerna så jag tar i ordentligt dvs, jag tar den stora ketchupflaskan som står på bordet lyfter den upp och slår ner den hårt i bordet.

Resultatet fanns kvar om än svagt, när huset såldes..... En mycket fin bild av en svan som flyger iväg gjord av Ketchup, ni måste förstå att det skrattades länge efter den ketchupfontänen och vi hade alla ett leende på våra läppar varje gång vi tittade upp i taket.....

Visst är barn härliga och de har svar på det mesta......

Mitt ena barnbarn har svar på varför det regnar .

"Det är Ellen som vattnar blommorna"

Ellen är mitt barnbarns farmors mor som finns i himlen, så det är klart att det är så när det regnar..............

Kanske blir det så när jag är ute med hunden och det regnar och man möts av massa leenden, de har kanske mött mitt barnbarn
eller Ellen.................


Tack och på återseende/Malla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar