onsdag 15 september 2010

Ljuset

Har ni märkt att ljuset har blivit mjukare, liksom rundare ...............

Jag har klätt mig i filosofens kläder, kan inte undvika det nu när höstfärgerna smyger på en.

Då jag tittar ut i min lilla, lilla trädgård,
ser att jag måste hitta ett annat sätt att inför nästa år
göra den lite roligare och ha mer färg,
jag menar att jag får laborera lite, ta idéer från en växtkatalog och
sno det jag gillar från andra trädgårdar, ev, byta till mig växter
från vänner och bekanta.
Allt är möjligt...........

I fantasin kommer jag få blommor och annat bla, kryddor,
bär och varför inte några plantor majs tills nästa år.

Vi får se vad det blir, man vet aldrig om jag "going crazy".

Jag har en liten "dipp" på hösten.
Och eftersom jag vet om det har jag hittat andra vägar
att se ljust på det,
bla, höstens alla färgskalor som är fantastiska.

Det var en vän som sa till mig för många år sen att
: Du är sån varje höst.......
Efter det lärde jag mig att se guldkornen och det trista blev till ett minimun.

Så vänner gå ut och njut av höstens färger,
ta några djupa andetag och var här och nu..........

Tack och på återseende/Malla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar