fredag 26 november 2010

Nu är det snart........

Vaknade tidigt idag, det gick inte att somna om så jag satte mig på sängkanten med täcket om mig.
Jag funderade på om jag skulle gå ut med hunden
men tyckte det var för tidigt.
Jag blev sittande där tills jag började bli rastlös och ville röra på mig så det var lika bra att klä på sig och gå ut i den härliga kylan och det vackra vinterlandskapet innan solen gick upp.

I förrgår var det jag som fick gå ner i källaren till vårt förråd och hämta upp julkartongen, min "spelardotter" var här då och fick fart på både mig och sin lillasyster, så det var bara att "lyda" haha.
Inte nog med att dottern fick igång oss hon bakade kakor också....

Jag fick upp stjärnorna och "hjärtat"och i min mening något tidigt men när man ser sig omkring så lyser det i var och varannat fönster redan men det gör ingeting för det ger ljus och hopp i stugorna.........

Denna helgen, vi ska med barnen och deras familjer gå på Skånes djurpark och efteråt äta något som alla gillar, pannkakor, med allt som man kan ha till, mums!


Jag ser fram emot med julefrid och värme i både kropp och själ......

Tack och på återseende/Malla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar