söndag 28 november 2010

Vinterland.....

Åhhhhh vad härligt det är med dessa vita fluffiga saker som kallas snö!!
Det är så skönt när det biter i kinderna och man är varm övriga kroppen.
När jag kommer innanför dörren går man in i en dimma så man tror man att en har stigit rakt in i en Harry Potter bok (tack vare mina glasögon)hahaha!!!!

Ja, jag förstår att det kan vara jobbigt med snö också, och har varit i den situationen med att skotta i fyra timmar för att köra till jobbet men då tyckte jag inte att det var så svårt för det var något som måste göras annars kom jag inte till jobbet, detta var på vintern 1978-1979 så fyra timmars skottning var piece of cake.....

Vi var (nästan alla) på Skånes djurpark igår, mina barn, deras far med sambo, två respektive, barnbarn och vi trotsade snön som kom ner i olika hastigheter med vinden , tittade på sälarna , grisar, "katten" och de vackra fjällrävarna, efter det tog vinden ut sin rätt och vi styrde stegen hemåt.

Vi blev 11 stycken runt bordet och två hundar under bordet eller i knät, vi på två ben värmde oss med pannkakor med sylt och grädde ( vovvarna fick också smaka ), julmust, saftglögg, kaffe och kakor som "spelardottern" hade gjort...

Det var en lyckad familjedag, det spelar ingen roll vad man gör bara att man gör något tillsammans och det var det vi gjorde så nu tror jag att det inte tar så lång tid till nästa familjedag..............

Tack och på återseende/Malla

1 kommentar:

  1. Åh vilken mysig dag ni haft.....stoooor, varm och lite (läs mycket) snöig kraaaam till bästaste dig, love u/c

    SvaraRadera